Blog

Scriem despre ceea ce ne inspira

octombrie 31, 2016

Categorie: / De

Marketing-ul prin culoare, culoarea in care incap toate celelalte culori in 2017

In Top-ul celor 10 culori ale anului ce vine (https://www.pantone.com/fashion-color-report-spring-2017) se numara atat prezente vechi, cat si noi pe scena culorii, de aceea o sa incep sa imi raspund macar mie de ce alegem anumite culori si cum putem face marketing prin culoare.

Ma bucura persistenta galbenului pentru ca da solaritate chiar si celui mai sumbru spatiu.

Ekko a numarat atat anul acesta, cat si precedentul multe proiecte in care a inclus galbenul. Am montat folie sablata galbena, tabla de sticla galbena, mocheta gri cu insertii galbene si sticla securizata galbena pe pereti anosti. Si acum aceste proiecte ne sunt cele mai dragi, pentru ca aduc bucurie ochiului si ies in evidenta in cel mai placut mod.

Marketing prin culoare

Nu o sa stau sa vorbesc acum despre toate culorile, chiar daca toate sunt frumoase, ci o sa le enumar pe cele care chiar decoreaza o casa, un birou, iar prin asta veti intelege de ce exista marketing prin culoare.

Pale Dogwood este acel roz pal, foarte placut care merge atat de bine combinat cu gri macabru, ocru, mustar, turquoise, dar si cu pattern-uri in dungi, geometrice, florale sau artistice.

Pink Yarrow este tot o pozitie veche in top, doar ca vine cu cateva nuante noi, care nu fac decat sa ne usureze si mai tare munca, mai ales ca pe celelalte pozitii ale topului sunt mentionate Albastru Niagara, Albastru Lapis si Kale.

Indrazneala ar fi una in care mocheta Pale Dogwood ar imbina flori Albastru Lapis si Kale, scaunul ar avea tapiserie kale cu insertii de verde crud din catifea, sticla ar fi una clara, dar cu tente usoare de Pale Dogwood, iar mobila de birou ar fi una din cel mai curat pal care ar avea aplicat un model de mandala multicolora in care predomina verdele velur deschis, albastrul Lapis si Pink Yarrow.

O alta viziune ar fi ca pe un fond de perete care sa imite contururile frunzelor sa isi faca aparitia o mobila ultra simpla, din sticla ultra clara si un candelabru imens din hartie creponata cu toate culorile din top incluse.

Le-as da dreptul angajatilor sa mazgaleasca un perete asa cum si-ar dori ei, dar la alegere sa fie doar o paleta din 5 culori calde cu care sa se delecteze cand au cel mai stresant proiect, iar fondul pe care picteaza ar trebui sa fie neaparat unul verde, sa ii ajute la nivel neuronal. Acestui perete i-as adauga un palet cu un puf mare pe care sa poata si sta.

De ce Marketing prin Culoare?

Stiati ca 85 % din datile in care alegem un produs il alegem in functie de culoarea acestuia?

Stiati ca 80% din oameni sunt de parere ca recunoasterea unui brand poate creste datorita culorii alese de catre companie pentru logo sau produs?

Stiati ca 90% din judecata de a alege consta in mod subconstient doar in a alege culoarea?

Stiati ca in 90 de secunde ati ales deja produsul pe care vi-l doriti? E foate ciudat sa cititi toate acestea, gandindu-va cat de mult timp pierdeti la cumparaturi.

La nivel de brand-uri cele mai intalnite culori sunt dupa cum urmeaza: albastru, negru, rosu, galben si portocaliu, iar la nivel de pozitie geografica Vest-ul va tinde catre alb pentru ca da senzatia de simplitate si eficienta.

Exista de asemenea o preferinta pentru culori si in functie de genuri, de aceea 57% din barbati aleg albastru, in timp ce doar 35 % dintre femei aleg aceasta culoare.

Nu ar trebui sa ne surprinda daca ne lovim de prejudecati legate de culori la diferite nationalitati.

In timp ce in Olanda albastrul este asociat feminitatii, in Suedia este atat de propriu masculinitatii.

In Germania se crede ca rosul aduce ghinion, in timp ce in Franta si Uk este insemnul masculinitatii.

Galbenul este asociat invidiei si infidelitatii in Franta si Rusia, albul este asociat de catre asiatici cu exoticul si maleficul, in timp ce negrul le sugereaza normalitate si familiaritate. De aceea nu ar trebui sa ne surprinda adversitati fata de anumite culori sau afinitati pentru altele.

Eu nu cred deloc in aceste statistici sau prejudecati, ci doar in ce alege ochiul si subconstientul ca fiindu-mi necesar, de aceea va invit si pe voi sa va bazati doar pe alegerile voastre subconstient-cromatice.

NU EXISTA COMENTARII!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *